חדשות הייבוב

כלכליסט: "לעולם כבר לא נחזור לעבוד 5 ימים במשרד"

שתפו

"אם הייתי צריך לבחור מילה אחת שמדגימה איך תיראה העבודה בעתיד הייתי אומר – הכל קשור לגמישות. למה? כיוון שלעולם כבר לא נחזור לעבוד במסגרת של 5 ימי עבודה במשרד". אלו דבריו של רוני זהבי, מייסד ומנכ"ל HiBob בוועידת Mind the Tech של כלכליסט מלונדון. 

לפי זהבי, מודל העבודה ההיברידית כאשר העובד עובד 2,3 ימים מהמשרד והשאר במסגרת עבודה מהבית הוא מודל העבודה האידיאלי. וכן, מודל העבודה ההיברידית מאפשר שינוי דרסטי בהגדרות ימי החופשה בעולם העבודה כיום, מה שמעניק לעובד את האפשרות להרגשה נעימה יותר בעבודה.

הייבוב, חברה בריטית עם משרד פיתוח ישראלי, פיתחה מערכת מבוססת ענן למנהלי משאבי אנוש בחברות קטנות ובינוניות. מערכת זו מאפשרת ניהול שונה ומיוחד של מאגר נתוני העובדים בחברה. באמצעותה ניתן הן לנהל את החוזים, המסמכים וכל המערכת הבירוקרטית של העובד. והן מצד שני את תנאי רווחת העובד, כגון השכר, האופציות, העמלות והבונוסים לאנשי מכירות, חופשות והטבות. אפשרויות המערכת מגוונות ומתפתחות מדי שנה ומדי גרסה, וכעת אף ניתן לנהל ממנה את ביטוח העובדים, כמו ביטוח פנסיוני או ביטוח בריאות.

מאז שנת 2015, בה הוקמה הייבוב, צברה החברה הון אנושי של כ-500 עובדים במשרדים בכל רחבי העולם. בין היתר, הזירה הבינלאומית של הייבוב חולשת על אירופה, מאוסטרליה, ניו יורק, קנדה, הולנד ותל אביב. לדברי זהבי היבוב משרתת כאלפיים לקוחות טריפל M – מיד סייז, חברות מודרניות אשר צומחות ומתפתחות במהירות.

"החברה חוותה חמש שנים רצופות של צמיחה תלת ספרתית….זה מעיד הרבה גם על השוק וגם על הבעיות שיזמים מנסים לפתור ואם אתם שואלים את עצמכם למה זה קורה- התשובה היא שכל מה שקשור בהרגלי העבודה שלנו משתנה בעודנו מדברים", כך זהבי. 

עוד נגע זהבי בהשפעת המודרניזציה על עולם העבודה כיום. וכי במשך שנים רבות נהגנו לפעול במתכונת עבודה קבועה של 9-5, עבודה מהמשרד במשרה מלאה. לפי זהבי, כיעת הכל משתנה, וכל החברות המודרניות, בפרט הייבוב משתנות גם הן. "..לפני כשש שנים כשהקמנו את הייבוב חשבנו שחילופי הדורות וסוג חדש של עובדים הם אלה שיחוללו סט חדש של ערכים ועסקים. אבל בדיוק לפני שנתיים כשמגיפת הקורונה פרצה כל התהליכים הואצו והשינויים הם על סטרואידים…".

לכתבה המלאה על כנס Mind the Tech לחץ כאן.

חדשות נוספות