חדשות הייבוב

גלובס: רוצים לשמור על העובדים בחברה? כדאי לכם להכיר את הטכנולוגיות הללו

שתפו

לדעת מומחים, שלוש סיבות עיקריות הן המקור להיווצרותן של טכנולוגיות חדשות. האחת, תפקידים חדשים שלקחו על עצמם סמנכ"לי משאבי אנוש בחברות וארגונים בעקבות הקורונה. השנייה, תופעת ההתפטרות הגדולה במשק. והשלישית, התחרות על עובדים טובים.

אוקטובר 2021 היה נקודת מפנה בהיי בוב, המפתחת תוכנה לניהול עובדים בארגונים גלובליים. בחודש זה הודיעה החברה על גיוס של 150 מיליון דולר לפי שווי של 1.65 מיליארד דולר, והפכה באופן רשמי לחד קרן. עם תחילת משבר הקורונה, מנתה החברה, שהוקמה ב-2015, 120 עובדים בלבד. ואילו כיום, החברה עומדת על כמעט 500 עובדים! רוני זהבי, מנכ"ל החברה, צופה התפתחויות והתרחבויות נוספות להייבוב, והצפי הוא שעד סוף השנה תמנה החברה מספר חסר תקדים של 650 עובדים, והיד עוד נטויה.

כחד קרן וסטארט-אפ מצליח בתחום ההייטק, היי בוב נותנת דוגמת נוכחות משמעותית לצמיחה והתפתחות בתחום. לפי הערכות שונות, בשנה האחרונה הושקעו בתחום ההייטק מעל 17 מיליארד דולר. כאשר אנו מניחים את הנתון הזה בהשוואה לשנת 2019, בו הושקעו 5 מיליארד דולר בלבד, ניתן לראות כמה ההבדלים הם משמעותיים ובלתי נתפסים. זהבי מעריך, כי בשנה הקרובה דווקא תהא מעט ירידה בנתונים אלו וההשקעה תעמוד על כ-112 מיליארד דולר. זאת מאחר שבהלת ההייטק צפויה מעט להיעצר, גם בגלל המצב הכלכלי.

לעניין שמירה על כוח האדם בחברה, הפתרונות מגוונים הם. האחד למשל, יצירת חווית לקוח בתוך הארגון. החל מפלטפורמות של בינה מלאכותית שמאתרות הטיה והפליה של מועמדים ויודעות לקרוא דפוסי עבודה, ועוד כלים שיודעים לזהות שחיקה של עובדים או כוונה לעזיבה. שנית מיתוג מעסיק, שהרי עובדים רוצים לדעת עם מי הם הולכים לעבוד. זאת באמצעות קמפיינים ברשתות החברתיות, שלטי חוצות באיילון, פרסומות בטלוויזיה ועוד. 

שלישית, נתינת האפשרות למועמד חדש לטעום מהתפקיד עוד טרם הראיון. באמצעות פלטפורמה המאפשרת לחברות לייצר מבחן סימולציה המדמה תפקיד ספציפי, מתפקיד של מפתח ואנליסט ועד שיווק ומשאבי אנוש. טכנולוגיה מדהימה זו היא הדבר הבא בעולם הגיוס, ותחסוך משאבים רבים לעובדים ולמעסיקים. כמובן שמצויות בקנה טכנולוגיות נוספות רבות, והיד עוד נטויה.לכתבה המלאה על הגיוס, המשקיעים והפוטנציאל של הייבוב לחץ כאן

חדשות נוספות