חדשות הייבוב

גיבורים מספרים – כי הסיפור שלהם הוא הסיפור של כולנו

שתפו

הייבוב בשיתוף אגודת הידידים של פצועי צה"ל מקדמים את מיזם "גיבורים מספרים״ – לקראת חודש העצמאות של מדינת ישראל. הייבוב הזמינה את לקוחותיה ביניהם, חברות הייטק מגוונות להזמין גיבור מאגודת הידידים של נכי צה״ל שישמיע את סיפור חייו. בשעה של השראה, מספרים לנו פצועי צה"ל, איך החיים השתנו בזמן השירות הצבאי, ואיך לומדים לחיות מחדש ולנצח. מעל 50 חברות הזמינו גיבורה או גיבור לשתף את סיפורם חלקם פנים אל פנים, חלקם בזום, וחלקם גם באנגלית.

כמובילת המיזם, הייבוב הזמינה למשרדיה, פנים אל פנים, את תומר ויינברג שנפצע קשה בפיגוע החטיפה של חיזבאללה ב-2006. תומר שיתף את הסיפור שלו בפעם הראשונה מול קהל לאחר 15 שנה. תומר שיתף בחוויתו האישית מתוך הפיגוע ולאחר מכן התמקד בהתמודדות שלו עם הפוסט טראומה מאותו האירוע ועד היום. כפי שהבטיח, "אני המנכ"ל של הטראומה שלי". כולם באולם היו מרותקים ופעורי פה, ״הייתי מודעת לכך שיש פצועי צה״ל בחברת הישראלית, והייתי מודעת להתמודדות היומיומית שלהם עם פוסט טראומה, אני חושבת שמה שהיה מיוחד כאן זה לשמוע את ההתמודדות האישית שלו, סיפור אמיתי של מישהו שחיי עם הטראומה והצליח ליצור חיים אחרי.״ מירב, מנהלת חווית עובד סיפרה לאחר המפגש. 

אגודת הידידים של ארגון נכי צה"ל הוקמה בשנת 2014 במטרה לגייס משאבים הנדרשים לשיקומם של מעל ל- 50,000 פצועי צה"ל במדינה, להעמיק את המודעות והמחויבות של הציבור הישראלי וליצור שותפות אמיתית בין המגזר העסקי והציבור לפצועי צה"ל. אגודת הידידים מהווה גורם משמעותי בהובלת מיזמי שיקום ייחודיים המסייעים לכל פצוע לחזור למעגל החיים ואחראית לגייס את המשאבים הנדרשים להמשך שיקומם.

בראש אגודת הידידים, עומד בהתנדבות יושב הראש עדי שטראוס ויחד עימו נבחרת מגוונת של דמויות מובילות במשק הישראלי הפועלים לאורך השנה כולה לטובת פצועות ופצועי צה"ל ומקדמים פרויקטים שיקומיים ומגוונים, המסייעים לפצועים בתהליך השיקום ובחזרתם למסלול חיים פעיל ומלא כאזרחים תורמים בחברה הישראלית. 

הפרויקטים אותם מפעילה אגודת הידידים מלווים את הפצועים לאורך זמן, תוך ליווי אישי התומך את תהליך השיקום הכללי אותו הם עוברים. כלל הפרויקטים נמדדים במחקרי הערכה חיצוניים ויעילותם נבדקת. בכל פרויקט מתהווה קהילה אשר הופכת להיות מקשה אחת ובסיומו הופכת להיות קהילת בוגרים מגובשת וייחודית אשר מממשת, הלכה למעשה, את חזון האגודה. מעבר לפרויקטים מהווה האגודה גוף תומך כללי לצרכיהם הייחודים של הפצועים ומסייעת לארגון נכי צה"ל בעשייה היומיומית בבית הלוחם ומחוצה לו.

אגודת הידידים מהווה מנוף צמיחה לפעילות השוטפת של ארגון נכי צה"ל ולמען חבריו מתוך ההכרה בעובדה שנושא הסיוע לנכי צה"ל נמצא בקונצנזוס ובלבו של כל יהודי בישראל ובעולם. אגודת הידידים פועלת בהובלת מיזמים ייחודיים שיש בהם את הפוטנציאל לחבר, לאחד ולהשפיע על כלל ישראל. כל הפרויקטים שאנו מובילים יוצאים לפועל בזכות שותפויות ותרומות של אנשי עסקים בכירים ופילנטרופים מהארץ ומהעולם, חברות עסקיות מובילות ואנשים פרטיים רבים בציבור הישראלי.

מדי יום מגיעים אלפי פצועים ופצועות צה"ל לארבעת בתי הלוחם של הארגון (חיפה, תל אביב, ירושלים ובאר שבע), חלקם עם כלבי נחיה, חלקם על כסאות גלגלים, חלקם עם קביים, מרביתם נושאים צלקות פיזיות ונפשיות בעקבות הפציעה, ולמרות זאת יש הרבה אור ותקווה בכל הסיפור הזה. ההירתמות המשותפת לסייע לנכי צה"ל מאחדת ומשקפת את הפנים היפות של העם היהודי על כל גווניו לא רק בעיתות מלחמה אלא במשך כל השנה.

המטרה של הייבוב היא לתת לפצועים ופצועות צה״ל לספר את הסיפור שלהם ודרכו לשלב אותם חזרה בחברה הישראלית ובנסוף לשלב אותם בחברות ההייטק השונות.  

כבר באוקטובר 2021 עובדים של הייבוב לקחו חלק בפרויקט מסע ישראלי במסגרתו יצאו יחד עם פצועי צה״ל לטיול בן יומיים, שהתבסס על מעגלי שיח ופעילות המתרגמת ערכים לפעילות התנדבותית בפועל. העובדים ליוו ולקחו חלק משמעותי ופעיל בחיבור והכרת עולמם של פצועי.ות צה״ל.

מסע ישראלי – חיבור אנושי וחוויה ישראלית חוויה אנושית שמגבירה את החיבור הקשר לארץ ישראל, עם נתינה ומעורבות חברתית, קבוצת עובדי היי בוב התחברו אל פצועות ופצועי צה"ל למסע ישראלי של 48 שעות של חיבור ציוני, יהודי וישראלי בתוכנית משותפת  לאגודת הידידים של ארגון נכי צה"ל ולעמותת "מסע ישראלי" שנבנתה באופן ייחודי לפצועי צה"ל ומונגשת  מבחינה פיזית. 

הפעילות המשותפת עם חברות עסקיות מהווה מקור לחיבור אישי ולהכרת עולמם והתמודדותם עם החזרה  

לחיים של פצועות ופצועי צה"ל. החוויה המשותפת  מאפשרת יצירת קשרים אישיים וקבוצות רבות אשר החלו  

דרכן במסע משותף ממשיכות בחברות אמיצה לאורך שנים. 

מסע ישראלי באוריינטציה עסקית פונה לחברות הייטק, חברות עסקיות, עמותות חברתיות וארגונים  שונים. במסעות אלה הדגש הוא על העצמה אישית וארגונית המתקיימת באמצעות שיח ערכי המעורר  שייכות, לכידות, הנעה לפעולה ולקיחת אחריות כלפי הארגון והחברה. המסע יוצר חוויה ייחודית בחיי  הארגון. משך המסע יומיים עד שישה ימים, בו מקיימים המשתתפים בירור פנימי ביחס לעצמם, למקום  עבודתם, לקהילה ולמדינה. 

הייבוב רואה חשיבות גבוהה בהתנדבות ובתרומה לקהילה וכחלק מהרצון לקחת חלק פעיל ולהוות מודל בעשייה החברתית עבור ארגונים בחברה הישראלית ובעולם.

חדשות נוספות