חדשות הייבוב

עולם העבודה החדש: כנס Worktech של הייבוב וכלכליסט

שתפו

רוני זהבי, המייסד המשותף ומנכ"ל HiBob, הדגיש בכנס WorkTech של "כלכליסט" בשיתוף HiBob, כי רק ארגונים שיבינו את חשיבות הגמישות יצליחו לגייס עובדים ולשמר אותם.

"מה שקרה לפני שנתיים דומה לפגיעת מטאור, וזה קשור לקורונה. בבת אחת יותר ממילארד עובדים נאלצו לשנות את כל תפיסת העבודה ולעבור לעבוד מרחוק. יש לזה השפעה מטורפת שרק הולכת וגדלה. זה מתבטא בכך שתפיסות שהיו חלק מהחיים שלנו משתנות. אני, אבא שלי וסבא שלי עבדנו באותה צורה: מ-9 עד 5, רק במשרדים, משרה מלאה. כשהתחלתי לעבוד בהייטק לפני 30 שנה אבא שלי שאל אותי אם יש קביעות. כמובן שזה לא רלבנטי היום, ובמקום זה נולדו תופעות ארגוניות חדשות.״ אמר רוני זהבי, מנכ״ל ומייסד הייבוב.

חמשת הדברים שחשובים לעובדים הם תרבות ארגונית (46%), ושוב רווחה, איזון וגמישות. ככל שארגון ומנהליו יותר ויוותר פתוחים לגמישות בעולם העבודה, כך הם יוכלו לעשות דברים מדהימים יותר. חברות שכופות על העובדים לחזור לחמישה ימים מלאים במשרד יתקשו לגייס או לשמר עובדים. בסקר בקרב לקוחות זה מתכנס לבין יומיים לשלושה במשרד. בישראל אוהבים לעבוד מהבית בראשון ובחמישי. 77% מהחברות מיישמות עבודה היברידית.

לדברי דנה מאור, שותפה בכירה במקינזי העולמית, "הרבה עובדים מוכנים לעזוב היום מקום עבודה גם אם אין להם מושג לאן הם ממשיכים". עוד אמרה מאור בכנס WorkTech של כלכליסט בשיתוף HiBob: "עובדים עזבו כי .הם לא הרגישו מוערכים או שהם מתפתחים, ולא הרגישו שהארגון רואה אותם"

"לפי סקרים שנעשו לאחרונה, האדם הממוצע חסך בשנתיים האחרונות כ-252 שעות בעקבות העובדה שעברנו לעבודה מרחוק", כך אמרה הילה קליין, סמנכ"לית תפעול ב-Fiverr, בכנס WorkTech של כלכליסט בשיתוף היי בוב. "השעות האלה שנחסכות על לקום מוקדם בבוקר ולנסוע הלוך וחזור לעבודה מוקדשות להרבה מאוד דברים אחרים".

"חסר לאנשים הקשר האנושי, הם רוצים להכיר אנשים ולא רק בזום", כך אמר עמית בן דב, מייסד משותף ומנכ"ל Gong.io, בפאנל שנערך בכנס WorkTech של כלכליסט בשיתוף HiBob ועסק בטלטלה שעבר עולם העבודה ובשאלה כיצד לייצר תרבות ארגונית מרחוק. את הפאנל הנחה מאיר אורבך, עיתונאי כלכליסט.

חדשות נוספות