חדשות הייבוב

5 אסטרטגיות מנצחות לשיפור מורל הצוות

שתפו

במודלי העבודה של היום, ביניהם נהוגה גמישות ועבודה היברידית, מעט קשה יותר לשמור על הגיבוש בין הצוותים. כמו גם ימים ארוכים בבית יכולים להוביל לתחושות של ניתוק ובידוד של העובדים מהאירגון. החדשות הטובות הן שישנן אסטרטגיות וטכנולוגיות רבות שניתן להנהיג בכל ארגון על מנת לשפר את מורל הצוות.
גילוי עניין וסיפוק משוב לעובדים. חשוב מאוד שמנהלי מחלקות יראו עניין אמיתי, כבוד ותרומה ערכית כלפי עובדיהם. עובדים מוקירים את התעניינותם של המנהלים בהם ובתוצרי העבודה שלהם, ואף מפתחים מכך מוטיבציה. 
עידוד העובדים לצמיחה מקצועית. ברגע שמנהלי מחלקות יראו עניין אמיתי בעובדים ובמכלול הכישורים המקצועיים של הצוות שלהם, יוכלו לעודד אותם לצמיחה. ביןת היתר חשוב להכיר בחוזקות, תחומי עניין, אישיות ותכונות אופי, להעצים את החיוב, ולחשוב על כיווני הכוונה של העובדים. בין היתר שיטות כמו מתן שבחים, הערכה של התנהגויות ותוצרים אמיתיים וספציפיים הן דבר נהדר.
זיהוי וחגיגה של ניצחונות קטנים. לעיתים קרובות עובדים מביאים עימם תוצרים נהדרים, בפרט נצחונות קטנים וקורה רבות שמנהלים מפספסים זאת. הכרה בניצחונות הקטנים של העובדים, עוד הרבה לפני הכרה בתוצרים המשמעותיים יוצר, יגבירו משמעותית את המוטיבציה בצוות ואת הרגשות הטובים של העובדים כלפי הארגון ויקדם את העבודה משמעותית.
הטמעת הטבע בסביבת העבודה המרוחקת. בסביבת עבודה מרוחקת, הפעילות בשיחות וידאו הופכת ליותר ויותר מונוטונית, בייחוד בשיחות ארוכות. כפתרון לכך, מומלץ להטמיע את הטבע ביצירה בניהול ועידות וידאו אלו. כך ניתן ממש לצאת לטיול וירטואלי, שונה ומיוחד בסינרגיה עם עבודה משותפת. 
התמקדות בחיוביות על פני שליליות. והרי, קל במיוחד להכיר ולראות את השליליות שבמעשי הצוות שלך, בייחוד כאשר הוא עובד במתכונת של עבודה מרחוק. על מנת לשמר את המורל והמוטיבציה של הצוות שלך, נהג אחרת, ראה את הטוב. היה חיובי והתמקד בשיפור במקום לתת מקום לשלילי. את הביקורת הבונה ניתן לבטא בצורה נעימה, חיובית, טובה, ולא באמצעות תלונות והערות שליליות אשר יכולות בקלות להפיל את המוטיבציה של הצוות.

חדשות נוספות