חדשות הייבוב

גאווה ונראות: למה היי בוב שינו את הלוגו לכבוד חודש הגאווה

שתפו

גאווה היא לא רק חגיגה

חודש הגאווה הוא חגיגה צבעונית ושמחה של קהילת הלהטב"ק. אבל השנה, כאשר הזהות שלנו וזכויות האדם הבסיסיות שלנו נמצאות תחת מתקפה במקומות רבים בעולם, חודש הגאווה מסמל גם קריאה בוערת לפעולה.

כחברה, הייבוב עומדת בגאווה לצד קהילת הלהטב"ק העולמית. כחבר.ה בקהילה וכסמנכ"ל השיווק של הייבוב, חשוב לי שהתמיכה הזו תהיה ברורה, נראית לעין ובלתי מעורערת. השנה, החלפת הלוגו שלנו לכבוד חודש הגאווה היא החלטה מודעת להראות לעולם את העמדה שלנו – לא רק בחודש יוני, אלא בכל ימות השנה.

הבוברים יודעים שהגאווה מתבטאת בתמיכה אמיתית בכל בני האדם באמצעות פעולה אפקטיבית ומשמעותית, ולא רק בהצגת לוגו חדש למשך חודש והמשך כרגיל לאחר מכן. בשנת 2023, עם העלייה בגילויי הומופוביה וטרנסופוביה, חשוב לנו יותר מתמיד לנקוט עמדה באופן גלוי, לגנות את גלי השנאה והאלימות נגד קהילת הלהטב"ק ולבסס מחדש את התמיכה שלנו בכל מי שמזדהה – באופן פרטי או בפומבי – כלהטב"ק.

ישנם מגוון רעיונות לחגוג ולציין את חודש הגאווה בהייטק. מעבר לכך, זו גם הזדמנות עבור כולנו להתבונן פנימה ולבחון כיצד אנחנו כארגון יכולים להמשיך במלאכה ולוודא שהייבוב היא מקום בטוח, מסביר פנים ומכיל, שבו יכול.ה כל אחד.ת להביא את האני האמיתי שלו.ה לעבודה.

הכלה היא מסע ולא יעד

כמו ארגונים רבים ברחבי העולם, גם הייבוב שואפת להפוך את סביבת העבודה לשוויונית ומכילה יותר, עבור כל הבוברים, על הזהויות והרקעים השונים שלהם. אנחנו מאמינים שזוהי דוגמה טובה לכך שאנחנו אומרים – ועושים, בכל הנוגע להובלה בענף משאבי האנוש. וכמו ארגונים רבים, אנחנו יודעים שיש לנו עוד הרבה עבודה. שמנו בראש סדר העדיפויות את ההקשבה לבוברים, ללקוחות וליועצים שלנו מקהילות שוליים במטרה ללמוד איך נוכל להשתפר.

בהייבוב, אנחנו מאמינים שהכלה היא מסע, ולא יעד. לכן, חשוב לי במיוחד, השנה, לשלב בחגיגות חודש הגאווה שלנו ובהצהרות התמיכה בקהילת הלהטב"ק גם מבט לתוך המסע שלנו להשגת הכלה כוללת – בשיווק, במוצר ובפעילויות משאבי האנוש בארגון שלנו.

שיווק מכיל הוא שיווק חכם

בהייבוב, אנחנו רוצים שהדמות הציבורית של המותג שלנו תייצג את העולם היפה והמגוון שבו כולנו חיים ועובדים. למרות שלאחרונה מותגים כגון באד לייט וטרגט חזרו בהם מתמיכתם בקהילת הלהטב"ק, ברור לנו ששיווק נגיש ומכיל לא הולך לשום מקום.

כסמנכ"ל שיווק חדש.ה, אני אסיר.ת תודה על העשייה של הצוות שלי ליצירת מותג שמשקף את האמונות האלו. ניתן להבין, מהר מאוד, שהשפה החזותית של זהות המותג שלנו מעוצבת כדי לשקף באופן מדויק לצופה את עמודי היסוד של ההכלה – החל מהתיאור של הלוגו של בוב בספר המותג שלנו:

"הכול מתחיל בצורה פשוטה: עיגול. בלוגו שלנו, לכל עיגול יש עובי משלו. העוביים השונים מגלמים את הערך הקריטי של המותג שלנו: הכלה. אנחנו מיישמים את הערך הזה בכל דבר שאנחנו יוצרים ובכל המסרים שלנו."

למעשה, מעבר ללוגו שלנו, אף אחת מהצורות אינה עיגול מושלם או ריבוע מושלם, כדי לייצג את ההבדלים שהודות להם אנחנו מה שאנחנו. האיורים שלנו מייצגים את כל הא.נשים בכל העולם – א.נשים מכל הצורות, הצבעים והיכולות. עוד לפני שהצטרפתי לחברה, הבחנתי בכל אחד ואחד מרכיבי המותג של בוב.

ההתמקדות שלנו בהכלה ממשיכה ומתרחבת לדרכים שבהן אנחנו משתמשים כדי להעביר את המסרים שלנו ולהפיח חיים במותג שלנו בעולם האמיתי. כחברה גלובלית, אנחנו מוזמנים, לעיתים קרובות, להציג באירועי משאבי אנוש וטכנולוגיה ברחבי העולם. כמו כן, יש מספר סדרות אירועים שאנחנו מפיקים בעצמנו, כגון Bob Talks ואירועי Heartcore לקהילת משאבי האנוש.

כדי לוודא שאנחנו מייצגים את המגוון הרחב של מחשבות, תרבויות וגישות מקצועיות בענף משאבי האנוש, אנחנו מקפידים על ייצוג מגוון בכל מקום שבו אנחנו מרצים או משתתפים בפאנל – באמצעות הבוברים, השותפים העסקיים שלנו או חברי קהילת הלקוחות הגלובלית שלנו.

ההכלה לא נגמרת בשיווק

ההכלה שזורה בממשקי העבודה שלנו בהייבוב. הכול מתחיל בערכי החברה, שאותם אנחנו כוללים בכל התהליכים שלנו לאורך מחזור חיי העובד.ת, החל מכניסת המועמד.ת לתהליך הגיוס, דרך סקירות הביצועים וכלה בעזיבת הארגון. הערכים שלנו מבוססים על האמון וההעצמה שכל אחד ואחת מאיתנו מעניקים זה לזה, על פעולה מתוך שקיפות ופתיחות, מביאים את האני האמיתי שלנו לעבודת הצוות, וכמובן אומרים – ועושים.

אומרים – ועושים

הערכים שלנו משוקפים ישירות בהנחיות המדיניות שלנו, החל מהקוד האתי שלנו ומההנחיות לגבי איך מגייסים ואת מי, והם מתורגמים להתנהגויות מוחשיות, שבהן מהווים המנהיגים שלנו דוגמה אישית לכל הבוברים בכל האתרים בעולם.

קהילת העובדים הראשונה שלנו – BRG, או Bob Resource Group – מתמקדת בלהטב"ק. הבוברים יצביעו על המיקוד של קהילות העובדים הבאות שלנו – החל מקהילות שמתמקדות בנשים ועד קהילות שמתמקדות בבוברים שחורים. בעזרת קהילות העובדים, אנחנו פועלים באופן יזום כדי ליצור יותר הזדמנויות שבהן יוכלו א.נשים לעבוד עם קהילות שונות בהייבוב וללמוד מהן לאורך כל השנה.

המדיניות של הייבוב היא לעודד את המנהלים והעובדים בארגון להשתמש בשפה מכילה במקום העבודה, במודעות על משרות פתוחות ובהערכות ביצועים – והמחויבות הזו משוקפת גם בנוהלי החברה לגיוס ולניהול עובדים. כך אנחנו מקפידים לנטרל אפליית להטב"ק בעבודה מתהליכי הגיוס והראיונות, כמו גם מהממשקים היומיומיים שלנו.

ההכרה שעדיין לא סיימנו טבועה בנו

לצד ההכרה בפעולות שכבר נקטנו כדי ליצור תרבות מגוונת ומכילה עבור כולם.ן, אנחנו מודים בפה מלא שעדיין יש לנו מה לעשות. תמיד אפשר להשתפר.

כדי להבין בדיוק באילו תחומים נדרש שיפור וכיצד להשיג אותו, אנחנו מקפידים לשאול את הבוברים על העדפותיהם באמצעות סקרי תרבות ארגונית אנונימיים ולפעול בהתאם.

לדוגמה, בוברים רבים היו שמחים אם היו חדרי שירותים ללא מגדר בכל המשרדים. אנחנו מקשיבים.

כשהמשרד הראשי של היי בוב התרחב לבניין נוסף, וידאנו שתוכנית הבנייה תכלול שירותים ללא סימון מגדרי. כדי לתת לכך מענה בכל האתרים שלנו בעולם, אנחנו פועלים באופן יזום מול מנהלי הנכסים ובוחנים אפשרויות.

תחום נוסף לשיפור הוא האפשרות לזיהוי עצמי עבור בוברים ולקוחות. אומנם בוברים יכולים לשתף את הזהות המגדרית שלהם ולשון הפנייה המועדפת בבוב, ואנחנו מדווחים על נתונים סטטיסטיים בנושא גיוון, שוויון, הכלה ושייכות בפגישות ה-All-Hands בחברה, אך אנחנו יכולים לעשות יותר כדי לעודד א.נשים לשתף במידע הזה ולקדם שיח פתוח כדי להבין טוב יותר את מגוון הזהויות והחוויות של הבוברים ברחבי העולם.

ואנחנו עושים זאת.

התחייבות להכשרת ההנהגה בנושא הכלה

כדי לשפר את ההכלה בארגון, אנחנו עורכים הדרכות למנהלים ולעובדים בנושא התנהגות מכילה לאורך כל השנה. הכשרת המנהלים בנושא ההכלה מתמקדת בסיוע למנהלים להביא את עצמם כפי שהם לתפקיד, ובכך לעודד את חברי הצוות לעשות כן באמצעות דוגמה אישית. כמו כן, כדי לבחון את הצלחת התוכניות שלנו ולזהות תחומים לשיפור, סקר המעורבות הבסיסי שלנו כולל שלוש שאלות שמתמקדות בגיוון, שוויון, הכלה ושייכות.

לאחרונה, השיק צוות התרבות הארגונית שלנו תוכנית הכשרה לאינטליגנציה תרבותית שמבוססת על מודלים למיפוי תרבות. בקרוב, 10 בוברים יוסמכו כמדריכי אינטליגנציה תרבותית ויכשירו את יתר העובדים בכל האתרים. אנחנו מצלמים בימים אלו קורס בנושא זיהוי ונטרול של הטיות בלתי מודעות, והוא צפוי לעלות במאגר חומרי הלמידה שלנו במהלך הקיץ.

כמו כן, אנחנו מקפידים לממש את המחויבות שלנו ללקוחותינו באמצעות בוב הפלטפורמה ובאתר שלנו.

קידום גיוון, שוויון הכלה ושייכות – גם אצל לקוחות

בתחילת השנה, השקנו את לוח המחוונים בנושא הגיוון, השוויון וההכלה בבוב כדי לסייע ללקוחותינו לעקוב בקלות אחר התקדמותם בתחום בארגון, לנתח נתונים, לנטר את הבריאות הארגונית ולזהות פערים ותחומים לשיפור. כל הנתונים מרוכזים בלוח מחוונים אחד, שאותו ניתן להתאים להנחיות ולחוקים המקומיים.

אנחנו ממשיכים ומוסיפים לפלטפורמה פיצ'רים של גיוון, שוויון והכלה. ממש בזמן לציון החגיגות ולתמיכה בקהילת הלהטב"ק, אנחנו מציעים חבילת פיצ'רים חדשה לכבוד חודש הגאווה בהייטק, הכוללת לחצן פילטר גאווה. באמצעות חבילת הפיצ'רים יכולים אדמינים של המערכת לבחור להוסיף רקע בצבעי הגאווה ללוגו הסטטי הרגיל של בוב בלחיצה פשוטה, ולאפשר לכלל העובדים להוסיף רקע בצבעי הגאווה לתמונות הפרופיל שלהם.

ובדיוק כמו שתוכניות משאבי האנוש בהייבוב לא מסתפקות בהכלת להטב"ק, הוספנו מאפייני הכלה מתקדמים למפת הדרכים של המוצר שלנו, כדי שהפלטפורמה והאתר של בוב יהיו הכלים הטובים ביותר לניטור ולהשגה של מטרות הגיוון, השוויון, ההכלה והשייכות בארגונים.

הכלה והצטלביות

הצטלביות מתייחסת לקשרים המצטלבים בין קטגוריות חברתיות ודמוגרפיות כגון מגדר, גזע, מוצא, מעמד, מוגבלות וזהות, שעשויות לחפוף זו לזו וליצור שכבות נוספות של אפליה ונחיתות. בהייבוב, יש לפנינו עוד כברת דרך בתחום הנגישות.

כחלק מפרויקט נגישות רחב-היקף, אנחנו בודקים בימים אלו גרסת בטא של אמצעי נגישות ללקויי ראייה בפלטפורמת בוב. כמו כן, אנחנו פועלים להתאמת צבעי המותג שלנו וסגנונו כך שיעמדו בתקני הנגישות WCAG ולשיפור הנגישות ללקויי ראייה באתר הייבוב.

אנחנו שוקלים גם שינויים במותג. ידוע שניגודי צבעים מסוימים וכתיבת טקסט באותיות רישיות בלבד פוגעים בנוחות הקריאה, כך שקוראים עם מוגבלויות או בלי מוגבלויות עשויים להתקשות להבין את הטקסט, כיוון שקשה יותר לזהות את המילים לפי צורתן.

עדכון רכיבים מסוימים של המותג שלנו עשוי להקל על כולם להבין מהר יותר את הכותרות המדהימות שהצוות שלי יוצר. נוסף על כך, אנחנו בוחנים כיצד ניתן להפוך את האתר שלנו לנוח יותר לשימוש עבור משתמשים שניגשים אליו דרך מכשירי עזר, ואיך להרחיב את שיטות הנגישות לכל התוכן הדיגיטלי שאנחנו מפרסמים בתצורת PDF וברשתות החברתיות.

אנחנו גאים, אנחנו נראים, אנחנו מכילים

חודש הגאווה בעבודה הוא לא רק הנפת דגל – הוא מייצג את מגוון הפעולות שביצענו כקהילה לאורך השנה כולה. מדובר בנקיטת עמדה פומבית כחברה לגבי ההתרחשויות בעולם – במיוחד נגד שנאה ואלימות. שינוי הלוגו שלנו לרגל חודש הגאווה הוא רק דרך קטנה להפגין בקול את התמיכה המוחשית שלנו בקהילת הלהטב"ק העולמית, את התמיכה בזכויות האדם בכל מקום ואת ההכלה המדהימה על שלל צורותיה.

עבור הבוברים, משמעות ההכלה היא להיות גאים, להיראות ולהנגיש את הא.נשים והמוצר שלנו לכולם.

חדשות נוספות