חדשות הייבוב

בניגוד למגמה בהייטק: השווי של הסטארט-אפ הישראלי הייבוב קפץ בכמיליארד דולר

שתפו

היי בוב, שמפתחת תוכנה לניהול עובדים שמכונה "האינסטגרם של ה-HR", גייסה 150 מיליון דולר בהובלת שני משקיעים קיימים שלה • המנכ"ל רוני זהבי: "אנחנו רוצים להיכנס למועדון של ענקיות כמו אורקל ו-Workday"

הסטארט-אפ הישראלי הייבוב (HiBob), שמפתח תוכנה לניהול עובדים, הודיע היום (ד') על גיוס 150 מיליון דולר שכולו ילך לחברה. הגיוס הקפיץ את שווי הייבוב ל-2.45 מיליארד דולר, בהשוואה ל-1.65 מיליארד בגיוס הקודם של החברה, שהוכרז באוקטובר שנה שעברה. גם בסיבוב הקודם גייסה הייבוב 150 מיליון דולר ובסך-הכול מאז הקמתה גייסה 420 מיליון דולר.

גם במקרה של הייבוב חשוב לשים לב שמדובר בסבב גיוס פנימי, שהובל על ידי שני משקיעים קיימים של החברה – קרן בסמר (שהייתה גם המשקיעה הראשונה של הייבוב) וקרן ג'נרל אטלנטיק – ולא על ידי משקיעים חדשים מבחוץ. בדרך כלל, למשקיעים פנימיים יותר קל להסכים לתמחור גבוה של החברה שגם הם נהנים ממנו כבעלי החזקות קיימות. סבבים פנימיים הפכו לנפוצים מאוד בשנים האחרונות.

שורפים 70 סנט על דולר הכנסות

"קיבלנו שתי הצעות ממשקיעים חיצוניים ובסופו של דבר המשקיעים הפנימיים שלנו, שהם אחלה משקיעים, החליטו שהם רוצים לקחת את הסיבוב", אומר רוני זהבי, מנכ"ל ומייסד הייבוב. "הסוגיה של שווי היא עניין סובייקטיבי. החברה צומחת באופן עקבי בשיעור תלת-ספרתי כבר שש שנים ואנחנו יכולים לקחת נתח שוק גדול עוד יותר. המכפילים שלנו לא היו אף פעם מטורפים והיו לנו הצעות בעבר לגייס בשווי גבוה יותר".

הייבוב הוקמה ב-2015 על ידי זהבי, ישראל דוד (סמנכ"ל טכנולוגיות), עמית כנעני ואנדי בלזס. הרעיון המקורי של הייבוב היה להתמקד בתחום הפנסיה באנגליה שעבר באותה התקופה רפורמות, אך מאז החברה עשתה פיבוט לעולם מערכות משאבי האנוש ומציעה תוכנה שמרכזת מידע על עובדים בארגון – משלב גיוסם דרך תיעוד התפתחותם והביצועים שלהם ועד סקרים ארגוניים עבורם. לקריאת ראיון עם רוני זהבי מנכ"ל היי בוב כנסו לקישור.

דגש על ממשק משתמש

התוכנה של היי בוב, שנקראת "בוב", זכתה לכינוי "האינסטגרם של ה-HR", בשל הדגש שלה על ממשק משתמש מושקע ואינטואיטיבי עם פונקציות כמו כתיבת פוסטים וטיים ליין שמציג את התפתחות העובד בארגון – הכי רחוק מתוכנות משאבי אנוש ותיקות. יש מבקרים שטוענים כי הממשק בא אצל הייבוב על חשבון פונקציונליות במקרים מסוימים.

לכתבה המלאה לחצו על הקישור לאתר של גלובס

חדשות נוספות