חדשות הייבוב

איזון בין העבודה לחיים? לא- סינרגיה בין העבודה לחיים

שתפו

השילוב בין היעדים המקצועיים והקריירה לבין חיינו האישיים וחיי הפנאי שלנו היא לא פשוטה, ולעיתים האיזון לא קלה לביצוע. ובכל זאת, אנו מאמינים שסינרגיה בין השניים היא הדבר הנכון ולא איזון, וכך בצורה זו, ניתן להגיע ולחיות חיים שלמים וטובים.

אחת הסיבות לאתגר היא כוח העבודה המודרני אשר נאלץ להסתגל להתפתחויות טכנולוגיות חדשות כל הזמן. בעבר, האיזון בין הקריירה לחיים האישיים היה ברור יותר, שכן עבודה הייתה מתנהלת במשרד, והבית- בבית. כעת, משחק שילוב בין השניים, בעקבות העולם המודרני והדיגיטלי הגבולות מיטשטשים וקצת יותר קשה לשים את הגבול.

מחקרים הוכיחו כי מודלי עבודה היברידיים וגמישים מגבירים את שביעות הרצון של העובדים ואת הפרודוקטיביות שלהם. וכן, הם העדפתם של הכלל. העובדים מראים שביעות רצון כאשר יש להם את האפשרות לבחור, ולא מצוי בפניהם מודל עבודה אחד מקובע שדורש מהם עבודה מהמשרד בזמנים מסוימים.

הסינרגיה המדוברת פירושה ראייה כוללת ולא ספציפית, אבחנה ביער במקום עצים. כך אנו יכולים ליצור רשימת מטלות אשר תתאם את אורך חיינו, ולהתמיד. חשוב מאד לעודד את העובדות והעובדים להשקיע מספר דקות בהגדרה של סדרי עדיפויות לשבוע הקרוב, ושכן באמצעות תרשומות הכל נראה ומתופעל בצורה טובה הרבה יותר.

ועוד נקודה, עשו את מה שאתם אוהבים, ואוהבו את שאתם עושים. אין דבר חשוב יותר מהאושר הפרטי שלנו, ועובדיכם יודעים זאת, לא חשובה להם רק המשכורת. הם רוצים ליהנות ממה שהם עושים ולהרגיש שליטה בחייהם, גם בעבודה וגם בבית. זו גם הסיבה שכוח העבודה של ימינו מעדיף גמישות. ברגע שמעסיק לא יאפשר זאת לעובד, הסבירות היא שהוא יאבד אותו. כך למשל מעיד גם הסקר השנתי העשירי של FlexJobs, ולפי ממצאיו נקבע כי 24 אחוזים מהעובדים מוכנים לקצץ 10-20 אחוז משכרם על מנת שתהיה להם האפשרות לעבוד מרחוק, ואילו 21 אחוזים היו מוותרים אף על ימי חופשה. בנוסף לפי אותו סקר, 44 אחוזים מכירים לפחות אדם אחד שהתפטר או מתכנן להתפטר כי בפניו האפשרות לגמישות בעבודה ולכן איננו מרוצה ממנו.

חדשות נוספות